do ÂściÂągnięcia; pobieranie; pdf; download; ebook

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

- dobrać parametry procesu monta\u dla ró\nych systemów obuwia,
- przygotować materiały pomocnicze do monta\u obuwia,
- dobrać urządzenia i narzędzia warsztatowe do ró\nych systemów
monta\u,
- wykonać operacje technologiczne monta\u obuwia,
- określić czynniki warunkujące trwałość połączeń wierzchów
ze spodami obuwia,
- skontrolować przebieg procesu monta\u obuwia,
- ocenić jakość wykonania operacji monta\owych według kryteriów
technicznych i ekonomicznych.
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
93
2. Materiał nauczania
Zasady przygotowania kopyt i podpodeszew.
Zasady przymocowania podpodeszew do podstawy kopyta.
Zasady i metody nawil\ania cholewek.
Zasady wklejania i obciągania zakładek.
Zasady wklejania podnosków z materiałów aktywnych chemicznie.
Techniki ćwiekowania i stabilizacji kształtu cholewek.
Błędy procesu ćwiekowania, przyczyny ich powstawania oraz sposoby
usuwania.
Techniki usuwania fałd i zgrubień po ćwiekowaniu.
Monta\ obuwia: charakterystyka operacji procesu monta\u obuwia
ró\nymi systemami, zasady przygotowania materiałów pomocniczych
do monta\u, zasady sporządzania zestawienia.
Monta\ obuwia ró\nymi systemami, dobór parametrów technicznych.
Przyczyny i skutki błędów występujących w procesie monta\u.
Ocena procesów monta\u według kryteriów technologicznych
i ekonomicznych.
3. wiczenia
" Sporządzanie wykazu operacji poprzedzających proces ćwiekowania.
" Ocenianie stanu technicznego kopyt.
" Dobieranie kopyt.
" Przymocowywanie podpodeszew do kopyta.
" Aączenie zakładki z wierzchem i podszewką cholewki.
" Nawil\anie cholewek.
" Sporządzanie wykazu czynności technologicznych i pomocniczych
procesu ćwiekowania.
" Dobieranie materiałów pomocniczych, urządzeń i narzędzi do zadań
produkcyjnych.
" wiekowanie cholewek ró\nymi technikami.
" Określanie przyczyn błędów procesu ćwiekowania oraz sposobów ich
usuwania.
" Wygładzanie fałd i zgrubień zaćwiekowanych brzegów cholewek,
wklejanie wypełnień.
" Dobieranie metod i technik stabilizacji kształtu cholewki.
" Dokonywanie oceny jakości procesu stabilizacji.
" Wykonywanie i ocenianie operacji technologicznych procesu
ćwiekowania i stabilizacji obuwia.
" Ocenianie operacji technologicznych procesu ćwiekowania.
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
94
" Sporządzanie wykazu operacji technologicznych procesu monta\u
obuwia ró\nymi systemami.
" Wykonywanie operacji technologicznych procesu monta\u obuwia
określonym systemem.
4. Zrodki dydaktyczne
Modele: kopyta do produkcji obuwia, obejmy pięt i czubków
do ćwiekarek, koronki do przepływu kleju termoplastycznego
w ćwiekarkach.
Próbki materiałów łączących.
Narzędzia i urządzenia warsztatowe.
Przekroje obuwia montowanego ró\nymi systemami.
Cholewki ćwiekowane ró\nymi technikami.
Filmy dydaktyczne, foliogramy: techniki ćwiekowania cholewek,
technologia monta\u obuwia ró\nymi systemami.
Dokumentacje techniczno-technologiczne.
Zestawy norm (PN, EN).
Instrukcje obsługi i eksploatacji maszyn.
Instrukcje stosowania klejów.
5. Wskazania metodyczne do realizacji programu jednostki
Celem realizacji programu jednostki modułowej jest opanowanie przez
uczniów podstawowych umiejętności dotyczących ćwiekowania
i monta\u obuwia. W wyniku realizacji programu uczniowie powinni
dobierać materiały pomocnicze, urządzenia i narzędzia produkcyjne
do ćwiekowania obuwia, ustalać i przygotowywać materiały pomocnicze
do monta\u obuwia, sporządzać ich zestawienia oraz opisy
technologiczne dla ró\nych systemów monta\u określonego wzoru
obuwia. Podstawowym zadaniem dla uczniów jest wykonywanie operacji
technologicznych procesu monta\u obuwia systemem klejonym
lub innymi systemami.
Na początku realizacji programu nale\y zapoznać uczniów
z tradycyjnymi systemami monta\u, a następnie z systemami
współczesnymi, ze zwróceniem szczególnej uwagi na system klejony.
Wskazane jest stosowanie metod nauczania: pokazu z instrukta\em,
ćwiczeń praktycznych. Zajęcia powinny odbywać się w pracowni
technologii obuwia. wiczenia i inne zadania praktyczne powinny być
wykonywane w warsztatach szkolnych lub w zakładach produkcyjnych,
z którymi współpracuje szkoła. Liczebność grupy uczniów powinna być
dostosowana do liczby stanowisk pracy.
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
95
Przed przystąpieniem do wykonywania zadań praktycznych nale\y
zapoznać uczniów z przepisami bezpieczeństwa i higieny pracy
obowiązującymi na poszczególnych stanowiskach.
6. Propozycje metod sprawdzania i oceny osiągnięć
edukacyjnych ucznia
Sprawdzanie i ocenianie osiągnięć uczniów powinno odbywać się
w trakcie realizacji programu jednostki modułowej na podstawie
kryteriów ustalonych na początkowych zajęciach. Ocena dotyczy przede
wszystkim poziomu opanowania przez uczniów umiejętności określonych
w szczegółowych celach kształcenia.
Kontrola i ocena osiągnięć uczniów powinna być dokonywana
za pomocą:
- sprawdzianów ustnych i pisemnych,
- testów osiągnięć szkolnych,
- obserwacji pracy uczniów podczas wykonywania zadań praktycznych.
Proces sprawdzania i oceniania powinien być realizowany zgodnie
z obowiązującą skalą ocen.
 Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
96
Jednostka modułowa 744[02]Z5.03
Wykończanie oraz ocena jakości obuwia gotowego
1. Szczegółowe cele kształcenia
W wyniku procesu kształcenia uczeń (słuchacz) powinien umieć:
- określić metody i techniki wykończania obuwia,
- dobrać materiały i środki do wykończania obuwia,
- wykonać operacje czyszczenia, retuszowania, konserwacji
i nabłyszczania obuwia,
- ocenić jakość wykonania poszczególnych operacji,
- zakwalifikować obuwie do określonego gatunku,
- określić wpływ wykończenia na jakość, funkcjonalność i estetykę [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • autonaprawa.keep.pl
  • Cytat

    Dawniej młodzi mężczyźni szukali sobie żon. Teraz wyszukują sobie teściów. Diana Webster

    Meta